pátek 17. srpna 2012

Borůvkový koláč

 Dnes jsem objevila na lístečku starý recept na borůvkový koláč a rozhodla jsem se jej hned vyzkoušet. Výsledek je tak výborný, že se o recept musím hned podělit!
Těsto:
400g hladké mouky
200g másla
120g cukru
2 žloutky
šťáva a kůra z 1/2 citronu
1 lžíce mléka

Náplň:
2 tvarohy
2 vejce
150g cukru
kůra z 1/2 citronu

borůvky

Drobenka:
150g polohrubé mouky
150g cukru
3 lžíce rozpuštěného másla

Z přísad na těsto na válu vypracujte těsto a dejte na půl hodiny odpočinout. Mezitím si připravte z tvarohů, vajec, cukru a kůry z citronu náplň. A z mouky, cukru a másla drobenku. Těsto rozválejte na velikost plechu, potřete náplní, posypte borůvkami a posypte drobenkou. Pečte zhruba 40 minut při 180°C.

Je to opravdu výborný koláč.

5 komentářů:

  1. Jééé, Leni, já jsem dneska taky pekla borůvkový koláč :-))) Ale z jogurtového těsta :-))

    OdpovědětVymazat
  2. To je dobrota, hned upeču,dík za recept...:))

    OdpovědětVymazat
  3. Čučoriedky sú jedno z najfamóznejších ovocí do koláčov. Ako deti sme chodievali na chalupu k tete do južných Čiech a to bolo borůvkobraní. Na tie chute nikdy nezabudnem. Len škoda, že nie sme z "borůvkového" kraja :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Lenka, koláč vyzerá výborne a viem že aj výborne chutí, mňam :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Už peču a jsem zvědaváakorát z ostružin:)) Tak uvidíme;) Jinak vypadá výborně, děkuju za typ. Janule

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...