sobota 7. dubna 2012

Tvarohový mazanec

Tak i já přispěji svou troškou do mlýna. Můj nejoblíbenější mazanec není klasický kynutý, ale tento tvarohový. Jeho příprava je rychlá a snadná. A výsledek je zaručený!!!


Suroviny na 2 mazance:
rozinky a rum (den dopředu zalít rozinky rumem)
500 g hladké mouky
2 prášky do pečiva
kůra z 1 citronu
150 g másla
150 g cukru
1 vanilkový cukr
3 vejce
500 g měkkého tvarohu
100 g nasekaných mandlí (část jich nakrájet na plátky na ozdobu)
1 vejce na potření

Do mísy prosejte mouku, smíchejte s kypřícím práškem a kůrou z citronu.
Ve druhé míse vyšlehejte máslo s cukrem a vejci. Poté přimíchejte tvaroh.
Tvarohovou směs smíchejte s moučnou směsí, poté opatrně přimíchejte rozinky v rumu a mandle.
Těsto rozdělte na 2 části a vytvarujte 2 mazance. Ty položte na plech pokrytý pečícím papírem. Mazance potřete vajíčkem, nařízněte do kříže a posypte plátky mandlí.

Pečte asi 20 minut při 180°C, poté ještě 15 minut při 150°C.

Hotovo :-)

2 komentáře:

  1. Tak to vypadá skvěle! Já se totiž kynutým těstům občas i ráda vyhnu. Tak nějak na to nemám asi buňky a cit. Takže toto je skvělá varianta, poznačím si a určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  2. Já letos sice pekla mazanec, který jsem si ozdravila přidáním špaldové mouky a cukru muscovado a byl úžasný, ale tenhle určitě taky vyzkouším, protože cokoli s tvarohem mám moc ráda. A asi ani nebudu čekat na velikonoce :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...