neděle 20. listopadu 2011

Hamburger s portobello

Portobello. Už ani nevím, jak je to dlouho, co jsem o této zázračné houbě četla poprvé. Trvalo mi skoro rok!!! než jsem tuto houbu sehnala. V Makru ji čtyřikrát - co jsem tam byla kvůli Portobellu - neměli! Až jsem ji nakonec nečekaně v pátek sehnala v Intersparu!
Ale taky jsem narazila na skvělou stránku, kde se dá zakoupit substrát na pěstování Portobella ZDE. Na jaře jej určitě koupím a budu si dopřávat gurmánský zážitek častěji!
Co to vlastně je portobello? Je to steakový žampion a recepty na jeho využití najdete např. u Zdeňka PohlreichaLucky Dvořákové z Chez Luciepana Cuketky nebo u Gurmánky Šárky.
Podle mě se s normálními žampiony nedá srovnávat, chuťově je šťavňatější a jinačí. 

Já si je vyzkoušela po svém a vzala jsem si od všech něco. Připravila jsem si je pečené a kořeněné a servírovala jsem je jako hamburgery. A musím říct, že lepší hamburgery byste těžko hledali. A to miluju hovězí burger, ale tenhle byl tak hříšně dobrý...
Připravte si portobello, očistěte je, opláchněte. Vložte do pekáčku, troubu rozehřejte na 150°C. Do misky si dejte olivový olej, vymačkejte česnek (já na 2 portobello dala 4 stroužky), přidejte bylinky, které máte rádi (já dala bazalku, tymián, grilovací koření) a citronovou šťávu. Touto směsí jsem hojně hlavičky potřela a dala na 20 minut zapéci.
Mezitím jsem si rozpekla hamburgerové housky, které jsem potřela kvalitním bio kečupem a tatarkou. Poté jsem dala salát, kolečka rajčat a kolečka cibule. Na to vše přišel upečený žampion.
Ochutnejte, je to opravdu lahůdka...

3 komentáře:

  1. Portobello je naprosto boží ;-) mimochodem ten substrát jsme kdysi meli doma ve sklepe (i hlivu) a je to mooc dobra vec. rekla bych az k nezaplaceni ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. a s temi burgery bych si dala rict :-) moc dobry napad!

    OdpovědětVymazat
  3. V Globusu prodávají již Portobello plněné Nivou.
    Stačí je dát na 20 min do trouby. Super

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...