pondělí 14. listopadu 2011

Příprava na Vánoce 1. část

Ano, nemůžu se už dočkat... Už se to blíží. Už jsem si ozdobila okna sněhovými vločkami, nakoupila jsem nějaké drobnosti a v neposlední řadě jsem si připravila vanilku ;-). Aneb udělala jsem si domácí vanilkový cukr a domácí vanilkové aroma.
Vím, že spousta Vás si takto vanilku připravuje, ale předpokládám, že sem chodí i tací, kteří ocení postup na jejich přípravu.


Domácí vanilkový cukr - klasicky se dělá tak, že vezmete cukr krystal, dáte do mixéru a přidáte semínka z vanilkového lusku. Zapněte mixér a mixujte do té doby, než se "z krystalu stane moučka". :-)
Já si ale připravuji "zdravější" verzi a to tak, že místo bílého cukru používám cukr třtinový. Chuťově mi přijde lepší, než vanilkový cukr z bílého cukru. Nevím jak bych to popsala, ale má ještě kromě vanilkové chuti i takovou lehce karamelovou ;-).
Domácí vanilkové armoa - nevím jak Vám, ale mě přijde vanilkové aroma v obchodech dosti předražené. Dělám si je doma a je chuťově naprosto perfektní a nenáročné na přípravu.
Stačí si vzít lahvičku, do které nalijete vodku (nebo jiný alkohol, jde i rum, ale aroma pak již není tak univerzální pro specifickou chuť rumu) a přidáte rozkrájené vanilkové lusky. Dejte do chladna a nechte tak měsíc odstát. Když si vzpomenete, tak s tekutinou zatřepejte. Já do lahvičky postupně přihazuji i prázdné vanilkové lusky, když přidávám někam vanilková semínka.
Využití aroma je snad ještě lepší než vanilky samotné, alespoň podle mě. Přidávám ji po kapkách do bábovek, pudingů, krémů, palačinek ;-).
A když ubyde, tak zas doliji vodkou.
Mňam :-)

Mimochodem domácí vanilkový cukr či aroma v pěkných dózičkách zajisté potěší i jako dárek. :-)

2 komentáře:

  1. Ahoj, jsem zvědavá kolik vůně a chuti se uvolní do té vodky s lusky:) Je to dobrý nápad. Pak napiš jaké to bylo.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Jee kočko ty jsi akční :-) tolik nových příspěvků! Super :-D Vanilkový cukr dělávám taky a překvapivě taky z třtinového cukru. Boží :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...