sobota 12. listopadu 2011

Vepřová panenka s kapustičkami

Recept na kapustičky inspirován Nigellou.
Dnešní oběd jsem pojala ve znamení zkoušení novinek. Včera se mi podařilo koupit úžasnou vepřovou panenku, kterou jsem naporcovala. Maso jsem nakořenila a nechala uležet. Jako koření jsem použila sůl, pepř a souvlaki koření z Řecka (trošku podobné koření na gyros, akorát je v něm ještě citron).
Mezitím jsem si připravila kapustičky.

Na jednu porci potřebujete tak 200g kapustiček (ale je toho opravdu hodně!), které si očistěte od ovadlých lístků, okrájejte stopky a větší kapustičky zespodu nařízněte do kříže. Prý to urychlí jejich dobu varu a tudíž budou uvařené stejně rychle jako menší kapustičky.
Takto připravené kapustičky dejte vařir do vřící, osolené vody a vařte zhruba 15 minut.
Mezitím si na pánvi osmažte zhruba 5dkg slaniny (na jednu porci) s půlkou cibule. Až bude slaninka i cibulka pěkně opečená, tak přimíchejte 1 kávovou lžičku javorového sirupu a ještě chvíli opékejte.
Až se uvaří kapustičky, tak je sceďte a nasypte ke slanince. Promíchejte, opečte a můžete podávat.
Já kapustičku zvolila jako přílohu k vepřové panence, kterou jsem namarinovala a opekla na prudko s plátkem slaniny.
Mňam.

Dobrou chuť!!!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...