neděle 13. listopadu 2011

Vepřová panenka s noky a sýrovo-bylinkovou omáčkou

Poslední dobou mám trošku pohov ve škole, tak mám více času se věnovat blogu a jsem tomu jen ráda. Dnes jsem vykouzlila na oběd tak úžasné jídlo, že se s Vámi musím podělit o recept. Po dlouhé době se mi jídlo povedlo natolik, že bych na něm absolutně nic neměnila. A není ani moc náročné na přípravu. Se vším všudy do 45 minut můžete jíst.
Maso: vepřovou panenku si naporcujte a lehoulince naklepte, nasolte, napepřete, zakápněte olejem a dejte do ledničky odpočinout (to můžete udělat den předem).
Teď si udělejte těsto na špecle, noky: Do mísy si odměřte 2 hrnky hrubé mouky, 1/2 hrnku mléka, 2 vejce a špetku soli. Vše umíchejte tak, aby vzniklo tužší, nelepivé těsto. Pokud bude potřeba, tak přidejte mouku. Toto množství je na 3 větší porce nebo 4 menší.
Těsto nechte chvíli odpočívat, do hrnce dejte vařit vodu, osolte. Jakmile bude voda vřít, tak si nachystejte síto na halušky (nebo jako já lžičku) a protlačte skrz něj těsto. Vařte zhruba 15 min, než nočky vyplavou. Poté sceďte.
Než se uvaří špecle, tak si v hrnci rozpusťte máslo a udělejte jíšku, kterou pěkně osmažte. Poté zalijte 250 ml smetanou a asi 2 dcl mléka, osolte, přisypte špetku muškátového oříšku a lžičku vegety bez glutamátu a přiveďte za stálého míchání k varu. Poté přidejte zhruba 15 dkg sýru (já dala 5 dkg nivy, 10 dkg eidamu) a míchejte, dokud se sýr nerozpustí. Nyní jen ochutnejte a dochuťte např bazalkou.
Dejte si rozpálit pánev, vytáhněte maso z ledničky. Do misky k masu nasypte bazalku, oregáno a tymián (hodně!) a promíchejte. Poté plátky masa naprudko opečte.
Servírujte tak, že na talíř dáte porci špeclí, které hojně zalijete omáčkou a na ně položte 2 či 3 kousky masa.
Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...