pátek 14. října 2011

Stifado

aneb řecký guláš ;-) . Výborná mňamka, kterou jsem byla okouzlená a šíleně mi zachutnala.
Přesný recept jsem si ale z Corfu bohužel nedovezla, jen představu a chuťové vzpomínky. Hledala jsem tedy recept, který jsem pak dochucovala podle vzpomínek až do výsledné chuti, která mě alespoň na okamžik vrátila do stínu olivovníku v liapadeské taverně.

 Na Stifado si připravte kusanec hovězího zadního. Nějaký pěkný kousek. Já vařím tak z kilového kousku a vyšly mi 4 porce. Stejné množství cibule (1 menší cibuli, plus asi 400g malinkých cibulek).
Na olivovém oleji opečte dozlatova cibuli, poté přisypte na kostky nakrájené maso a nechte zatáhnout. Poté maso zalijte 1 konzervou loupaných rajčat a 3 stroužky česneku, dolijte vodou tak, aby bylo maso pod hladinou. Teď přijde na řadu koření: 2 bobkové listy, 1/2 lžičky mleté papriky, kousek skořice v celku, trošku majoránky, 6 kuliček pepře, rozmarýn a sůl. Nakonec přisypte malé cibulky, zakryjte a pokličkou a vařte, dokud maso nebude měkké. Mě to trvalo asi 70 min. Poté zahustit moukou nebo chlebovou střítkou a dochutit. Výsledná chuť by měla být lehce nasládlá, lehce nakyslá, ale hlavně silně cítit hovězím a rajčaty!
S výslednou chutí jsem byla spokojená, jen příště uberu trošku vody, aby bylo méně omáčky, stejně jako v Řecku. Ale tento recept je moc dobrý a stojí za vyzkoušení. :-)
Zde je fotka Stifada z Řecka...

Fotku mého Stifada přidám zítra, papkat budeme až uleželý gulášek, tak jak bývá nejlepší. :-) Tak fotku jsem odebrala, protože vyfotit guláš, aby to vypadalo hezky mi prostě nešlo... :-D Ale i tak to vyzkoušejte... :-)

Vaše Lenča

3 komentáře:

  1. kam zmizela ta tvoje fotka beru? každopádně to vypadá úžasně, hlavně mě láká, že to má mít výraznou chuť RAJČAT a hovězího :-) rajčata bych mohla mít k snídani, obědu i večeři :D

    OdpovědětVymazat
  2. no koukala jsem na tu fotku a moc lákavě to nevypadalo, tak jsem to radši odstranila... :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...