úterý 26. července 2011

Výborná rajská omáčka

Dlouhá léta jsem si myslela, že lepší rajská než od maminky neexistuje. Výborná, krémovitá s paprikami plněnými sekanou a kolínkama. To byla láska mého dětství a stále trvá, stále si velice ráda pochutnám na mamčině "rajdě", ale asi před rokem jsem rajskou omáčku vyzkoušela podle jiného receptu a tato "nová" verze se zařadila na absolutní top mých oblíbených omáček.


Recept pochází ze srpnového čísla Chef Gurmánu (nyní Gurmet) roku 2010. Dnešní psaní je především o omáčce. V časopisové verzi je servírována s houskovým knedlíkem a pečenou hovězí plecí, ale já jsem prostě "úchyl" na kolínka (nebo jakékoliv jiné těstoviny) v kombinaci se sekanou. Takže si připravte to, co máte rádi. Ale teď už k samotné omáčce.

Na omáčku budete potřebovat:
cibuli,
2 lžíce másla,
celý pepř (2ks),
nové koření (4ks),
hřebíček (2ks),
skořici (1/2 ks),
bobkový list (1 list),
tymián (1 snítka),
1 lžičku citronové kůry,
plechovku italských rajčat (cca 400g),
5 zralých rajčat,
lžíci cukru,
lžíci hladké mouky,
lžíci citronové šťávy
2 lžíce červeného vína.

V hrnci rozpusťte máslo a na něm osmahněte cibulku pokrájenou na malé kostičky. Až bude cibulka zlatavá, tak za stálého míchání přisypte koření, citronovou kůru a cukr a ještě chvíli restujte. Poté přisypte mouku a zase asi minutu restujte - za stálého míchání! Poté přisypte rajčata, zamíchejte a vařte pod pokličkou asi 15 minut. Poté rajčatovou směs zalijte 600ml hovězího bujonu (pokud pečete hovězí, použijte vývar z masa, pokud děláte sekanou, tak vytáhněte zamrazenou směs z mrazáku, v úplně nejhorším případě se dá použít i bujon z kostky, ale pokud toto, tak zvolte BIO hovězí bujon). Vše povařte dalších asi 10 minut.
Poté již omáčku propasírujte. Nejlepší je propasírovat alespoň dvakrát.
Propasírovanou omáčku vraťte zpět na sporák, přilijte citronovou šťávu a víno a ještě nechte chvíli probublat.  Případně duchuťte.
Já jsem si jako přílohu zvolila celozrnné špagety a zeleninové karbenátky. Normálně mi to chutná snad i více než s masem... Více si užiju rajčatovou chuť a i když se nacpu k prasknutí, tak mi pak není tak těžko. :-)

Dobrou chuť

3 komentáře:

  1. Mňam! Tohle musím vyzkoušet ;-) Asi si k tomu udělám ovesné karbanátky

    OdpovědětVymazat
  2. a nechceš to udělat ve čtvrtek? když přijedu? ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. no já jsem akorát uvařila trošičku jinou, ale taky rajčatovou. hodím to k sobě na blog, počítám,že si dáme zítra

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář. :-) Hezký den

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...